Monday, September 24, 2007

For art and culture

M-am gandit ca pentru ce-l de-al 30-lea blog al meu, ar fii o idee buna sa discut despre baletul de pe data de 23 Sept 2007, care a avut loc la Sindicate fiind primiti ca oaspeti, trupa de balet din Kiev (care aveau, un autocar de Moldova....dar, in fine, nu se pune asta). Incepe spectacolul. Da-i si fa ceea ce detesti mai mult in materie de vestimentatie: pune-ti costum :(...bleah. Eu am traume legate de costum dupa ce am fost nevoit sa il port intens in timpul gimnaziului, asa ca nu ratez nicio ocazie sa il injur. Dar aceasta seara era mai speciala decat restu. Cu chiu, cu vai, trec si peste asta, era sa uitam biletele si ne deplasam pana in centru. Sindicatele nu erau pustii, dar nici arhipline (mai multi au fost la IRIS :) ). Incerc sa ignor costumul si incepe muzica. Background nu a existat in prima jumatate a spectacolului, datorita logisticii si ingeniozitatii romanesti pe de o parte, a lipsei de bani comune romano-ucrainene, pe de alta parte. Partea a doua a fost un festin de culoare, lumini si umbre. Absolut de GG.
Trupa (erau in numar aproximativ egal baletiste si "baletisti") s-a ridicat la asteptarile spectatorilor doritori de eleganta, gratie si, in general, un motiv bun pentru care au platit atat de multi bani pe bilete. La noi, cultura se plateste scump. Baletul este una dintre cele mai frumoase arte, chiar am fost placut impresionat de prestatie, de costume (in afara de un Eros de 20 si cva de ani cu fusta la fel de "lunga" ca si cea a baletistelor), multe chestii shiny, armonie, echilibru. Estetica uratului nu are ce cauta int-un asemena spectacol. Publicul a fost decent, desi cam nehotarati. Pe langa faptul ca unii adormisera in scaune, aplaudau cand ii apuca, in spirit absolut de turma si in ritm de "We want food" de cateva ori. Noroc cu mzica :) clasica cu sfarsit previzibil si o frumusete fara de varsta.

No comments: