Sunday, June 17, 2007

Wir kommen aus Romanian :D

Mişto început de vacanţă. În ultima săptămână de şcoală au început cursurile de limba engleză predate de voluntarii americani de la Peace Corps. Din păcate nu am apucat să ajung luni. Sad, dar sper că n-am pierdut prea mult. De marţi începe povestioara mea: Vin cu Tudor cu o jumătate de oră mai devreme (tipu nu ştia la cât încep cursurile), aşa că, frecăm noi menta prin labu de fizică, găsim chestii foarte "interesante" :-$ . La 9 AM încep cursurile. Facem cunoştinţă cu profii (25-35 de ani :)) ) şi începem să vedem ce au de zis. Pe parcursul a 4 zile am discutat despre drepturile femeii, drepturile omului, literatură (d-aia cool, nu vreun somnifer românesc) şi despre Uniunea Ieuropeană finalizată cu un debate extrem de benefic pentru încrederea în propriile forţe a întregii clase. Orele au fost super: şi glume şi chestii serioase, fără note sau absenţe, dar mai ales comunicare: o comunicare muuuult mai bună decât avem noi cu profii noştrii români. Americanii ăştia au un stil diferit de predare, un stil mult mai fun şi mai apropiat de felul nostru de a fi. Pă bune că am înţeles tot ce mi-a fost predat. Cel mai bun exemplu al comunicării elev-profesor a fost miercuri şi vineri seara când am fost aproape toţi elevii la terase cu americanii. A fost superb. Cu greu îmi imaginez un prof român făcând asta. Doar vreo 2-3 din zecile de profi pe care îi cunosc ar face aşa ceva. Te face să înţelegi că profii nu sunt nişte chestii evil şi distante de care trbuie să te ascunzi ca să nu îţi pună un 3. Nu îmi pare deloc rău că m-am trezit la 7:30 în fiecare dimineaţă şi abia aştept săptămâna viitoare. Zack părea eager să ne cunoască.

No comments: